Kosár
kosár tartalma: 0 Ft értékben 0 termék
Budapesti Távcső Centrum

Megrendelés

Megrendelésekkel kapcsolatos információk (ugrás)
Fizetési módok (infó)
Hogyan szállítunk? (infó)
Szállítási költségek (ugrás)
Általános szerződési feltételek
____________________________________________________________________________________

 
Megrendelésekkel kapcsolatos információk

Megrendelések fajtái, menete:

- Megrendelés webshopos rendszeren keresztül (bővebb infó)

- Megrendelés email-küldő űrlap segítségével (közvetlen link)

- Megrendelés saját levelezőszoftverrel: Kérjük az alábbi e-mail címre küldje el pontos megrendelését: btc@tavcso.hu

- Megrendelés telefonon keresztül: valamely üzleti telefonszámunkon is megrendelheti kiválasztott termékét.

- Személyes vásárlás a városmajori üzletünkben (-> cím, nyitva tartás)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Megrendelés menete a webshopos rendszerben:

A Budapesti Távcső Centrum oldalán való vásárláshoz nem szükséges regisztrált felhasználónak lennie.

Termékek kiválasztása (ugrás)
Van-e a termék raktáron (ugrás)
Kosár (ugrás)
Szállítási és számlázási információk megadása (ugrás)
Fizetési módok kiválasztása (ugrás)

Termékek kiválasztása:
A termékek menüponton belül találja a termékeink különböző fő- és alkategóriáit, itt a termékek leírását, fotóját találja, illetve teszteket, véleményeket olvashat. Ha a termékkel kapcsolatban kérdése van, küldhet nekünk e-mailt vagy felhívhat telefonon, igyekszünk a kérdésére válaszolni. A termékeket (regisztrációt követően) Ön is véleményezheti, segítségét amellyel más felhasználóknak támpontot nyújt a vásárláshoz, méltányoljuk és lehetőségeink szerint kisebb ajándékokkal jutalmazzuk.

Van-e a termék raktáron?

A termékek mellett azok szállíthatóságáról is talál információt. A legtöbb meghirdetett termék raktáron van, néha azonban előfordul időszakos hiány. A szállíthatósági információkat igyekszünk rendszeresen frissíteni, azonban előfordulhat olyan eset hogy "raktáron" jelzés ellenére a termék üzletünkből kifogyott. Ekkor néhány napba/hétbe is telhet mire háttérraktárunkból vagy szállítónktól pótoljuk. A termékeket megrendelheti a webáruházon keresztül, de telefonon, e-mailen is attól függetlenül hogy kiszállítást kér vagy a terméket személyesen veszi át üzletünkben. Személyes vásárláshoz természetesen nem szükséges előzetes megrendelés, azonban ha megrendelését megkapjuk, pár napra félre tudjuk tenni a terméket. Webáruházas rendelés esetén a termék mellett van lehetősége Kosárba rakni a terméket. A kívánt mennyiséget később a Kosárban tudja megváltoztatni. A kosárban folyamatosan nyomon követheti hány termék van ott, illetve ezek összesen mennyibe kerülnek majd a Fizetésnél.

Kosár
A kosárba helyezett áruk tényleges megrendeléséhez a Kosár menüpontra kell kattintani (az oldal jobb felső sarkában található). Itt, a Kosár oldalon részletes listát kap a kosárba helyezett termékekről, azok egyedi, illetve összegzett áráról. Ha valamelyik darabot mégsem kívánja most megvásárolni, itt kiveheti a kosárból a (kuka) ikonnal, vagy ha más darabszámú terméket kíván vásárolni, kérjük írja be az új darabszámot, majd nyomja meg a (frissítés) ikont. Ha befejezte a termékek Kosárba helyezését, a Megrendelésre kattintva tud továbblépni a Szállítási információk menüponthoz.

Szállítási és számlázási információk megadása:
A kosár menüpontból a megrendelés gombra kattintva jut ide. Itt meg tudja adni a szállítási és számlázási adatait, nevét címét, telefonszámát. Itt kiválaszthatja milyen módon kívánja a termékeket megkapni, itt szerepelnek a különféle szállítási módok árai is.

Fizetési módok kiválasztása:
Amennyiben minden adat rendben van és az Általános Szerződési Feltételeket is elfogadja, a Tovább a fizetéshez gombbal tud továbblépni, illetve ha módosítani akar a termékeken, a Vissza a kosárhoz gombbal vissza tud lépni. Fizetési mód kiválasztása után a Rendelés befejezése gombra kattintva tudja azokat elküldeni nekünk. A rendszer egy e-mailt is küld az Ön címére, amelyben visszaigazolja, hogy a rendelés megtörtént, annak feldolgozása folyamatban. Szintén e-mailen értesítjük majd megrendelésének aktuális státuszáról (elfogadva,kiszállítva).

__________________________________________________________________________

Több féle fizetési mód közül választhat:

- Készpénzben a termék átvételekor:
   * Kiszállításkor a futárnak, postásnak készpénzben
   * A boltban átvételkor készpénzben
   * A boltban átvételkor VISA vagy MasterCard által kibocsátott bankkártyákkal és hitelkártyákkal.

- Átutalással: Online megrendelésnél kiválaszthatja, vagy személyes átvétel esetén előre utaláshoz kérjen tőlünk előlegszámlát.

- Bankkártyával (online):
    * VISA (Verified by VISA incl.) és MasterCard (MasterCasrd SecureCode incl.) bankkártyák segítségével  a weboldalon otthonából teljesítheti a fizetést. Ehhez átirányítjuk a SixPay online fizetési oldalára ahol biztonságosan, harmadik fél számára láthatatlanul adhatja meg bankkártya adatait.

Amennyiben rendelését külföldre szeretné kiszállíttatni, akkor a fizetés Online bankkártyáva, vagy előreutalással lehetséges. Utánvéttel külföldre nem szállítunk.

 

__________________________________________________________________________________


Hogyan szállítunk?

Cégünk a DPD futárszolgálattal szállítja ki a megrendelt termékeket, de Pick Pack Ponttal és Postán is kérheti a szállítást. A futárszolgálat díja olcsóbb, ám kérjük vegye figyelembe, hogy a futárszolgálat napközben (8-18h) kézbesíti a csomagokat. Így ha Ön (vagy rokonsága) napközben egyáltalán nem elérhető, inkább válassza a Pick Pack vagy a postai szállítást, így a csomagját a legközelebbi Pick Pack ponton vagy postán rugalmasabban átveheti.

A Pick Pack Pont szolgálattal csak kisebb méretű csomagok rendelhetőek, jellemzően 30x30 cm alatti méretben, vagy ahol egyik mérete nem haladja meg a 30-40 cm-t. A szállítás ideje PPP-tal 3-8 munkanap,  decemberben 10 munkanap feletti is lehet. Ezért csak akkor válassza ezt a módot, ha nem sürgős a csomag. 20.000 Ft feletti értékű csomag esetén válassza a szintén ingyenes, de sokkal gyorsabb DPD futárszolgálatot, amely bármely hazai címre szállít.

Külföldi cím esetén a szállítás futárszolgálattal történik, itt csak előrefizetésre van lehetőség (utalás, online fizetés).

__________________________________________________________________________________


Mennyibe kerül a kiszállítás?

A DPD futárszolgálattal történő Magyarországon belüli kiszállítás bruttó díjai a következők:
0 - 9999 Ft  közötti vásárlás esetén 1490 Ft
10 000 - 19 999 Ft  között  990 Ft
20 000 Ft  felett ingyenes 

PickPack pontra történő kiszállítás díjai:
0 - 9999 Ft  közötti vásárlás esetén 890 Ft
10 000 - 19 999 Ft  között  590 Ft
20 000 Ft  felett ingyenes 

postai szállítás költsége egységesen bruttó 4500 Ft.

külföldi szállítás költségeit a rendeléskor a szállítási adatok kitöltése után jeleníti meg a rendszer. 

__________________________________________________________________________________
 

Általános Szerződési Feltételek

A Budapesti Távcső Centrum (Castell Nova Kft.) általános szerződési feltételei

 Az eladó adatai:

Castell Nova Kft. (Budapesti Távcső Centrum)
Telephely: 1122 Budapest, Városmajor u. 21.
Telefon: 1/202-5651, 20/484-9300
Adószám: 11903756-2-08
Bankszámlaszám: K&H Bank Zrt. HU79 10404058-50526768-54841009 (HUF)
Kibocsátó cégbíróság: Győr-Moson-Sopron Megyei Cégbíróság
Cégjegyzékszám: 08-09-008432
E-mail: btc@tavcso.hu

 

Nyitvatartási idő:
hétfőtől-péntekig 10:00-18:00
szombat 9:00-13:00

 

1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSzF) a Castell Nova Kft. (továbbiakban Szállító), valamint a megrendelő (a továbbiakban Megrendelő) között létrejövő szerződésekre irányadók. 

2. A Szállító a Megrendelő általános szerződési feltételeinek egyidejű alkalmazását kizárja.

3. Jelen Általános Szerződési Feltételek a visszavonásig hatályban maradnak.

4. A webáruházban, katalógusban feltüntetett árak nem tartalmazzák a szállítás, szerelés és az üzembehelyezés ellenértékét, tartalmazzák azonban az ÁFÁ-t. A katalógusban megjelölt árak visszavonásig, az akciós árak pedig az akció feltüntetett időtartama alatt érvényesek. Konkrét árajánlat esetén az árak 14 napig érvényesek (kivéve ha az árajánlatban más érvényességi időt állapítottunk meg). A szállítási költség Magyarország területére 10.000 Ft alatti rendeléseknél 1490 Ft, 10.001-20.000 Ft között 990 Ft. 20.001 Ft felett ingyenes. Külföldre a szállítási költség medghatározása logisztikai partnerünk árlistája alapján történik.

5. A webáruházban forgalmazott termékekre megrendeléseket a kosárba helyezve, és az Általános Vásárlási Feltételeket elfogadva történő megrendelési folyamaton keresztül fogadunk el! A termékekről részletes információt azok képére vagy nevére kattintva kaphat. A termék adatlapokon található információk esetleges pontatlanságáért felelősséget nem vállalunk. Mindazonáltal megfelelő technikai gyakorlattal, körültekintéssel és gondossággal járunk el az adatok rögzítésekor, hogy téves információk ne kerüljenek fel az oldalra. A technikai, adatrögzítési, illetve  nyomdai hibákért a Szállító ajánlati kötelezettséget nem vállal. Ilyennek minősül különösen az az eset, amikor a kiszállítandó termék színe, csomagolása a képen láthatóétól eltér. A Szállító fenntartja a jogát a katalógusban található termékek műszaki, ill. egyéb jellemzőinek változtatására, ezért a Megrendelő – a megrendelés elküldése előtt - kétség esetén minden esetben kérjen tájékoztatást az adott termék aktuális jellemzőiről. 

6. A Vevő tudomásul veszi, hogy a webáruházban történő megrendelését követően, miután az Eladó visszaigazolta a rendelést, a megrendelt termékre közte és az Eladó között adás-vételi ill. szállítási szerződés jön létre. Az áruház által a rendelésről automatikusan küldött visszaigazoló e-mail nem minősül visszaigazolásnak, csak a Vevő számára nyújt információt arról, hogy Eladó értesült Vevő megrendelési szándékáról. Tényleges visszaigazolást az Eladó ezt követően a megrendelés adatainak feldolgozása után küld Vevő részére.  

7. A megrendelt termékek szállítása a Megrendelővel való megegyezés alapján futárszolgálattal vagy postai úton történik ill. a Megrendelő jogosult azt személyesen átvenni a Szállító székhelyén. Amennyiben a Megrendelő ezt igényli, több termék egyidejű megrendelése esetén a Szállító részletekben teljesít. Egyéb esetben az összes megrendelt terméket egyben szállítja le akkor, amikor valamennyi termék rendelkezésére áll. A kárveszély a Megrendelőre a termék átvételének időpontjában száll át. Amennyiben a Szállító a megrendelt termékeket csak több részletben tudja kiszállítani, akkor a szállítási költség csak egyszer kerül felszámításra.

8. A megrendelt termékek szállítási határidejére általában 1-3 nap, maximum 8 nap. A csomagok 1 napos időgaranciával kerülnek kézbesítésre, tehát a feladás napjától számított 1 munkanap múlva a Vevő által megadott szállítási címen kézbesítésre kerülnek. Ha a megrendelést 8 napon belül nem tudjuk teljesíteni, akkor a vevővel egyeztetünk a késedelem elfogadásáról, vagy a megrendelés törléséről.

9. Amennyiben a Szállító a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről a Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Megrendelő által esetlegesen fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríteni. A Szállító a megrendelt termék hiányában helyettesítő terméket csak egyeztetés után küldhet.

10. A termékek ellenértékének fizetése történhet utánvéttel, személyesen ill. átutalással. Késedelmes fizetés esetén a Szállító a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő mértékű késedelmi kamatra jogosult.

11. Szállító tulajdonjogát mindaddig fenntartja a leszállított termékek felett, ameddig a Megrendelő a Szállítót a szerződésből származó valamennyi igény tekintetében ki nem elégítette. Ezt megelőzően a termékeket nem lehet elzálogosítani vagy más módon biztosítékul lekötni. A Megrendelő a szerződés létrejöttével lemond az őt egyébként megillető birtokvédelemről arra az esetre, ha a nemfizetése esetén a Szállító a tulajdonát képező terméket vissza kívánja venni.

12. Minden értékesített termékre a Budapesti Távcső Centrum (Castell Nova Kft., 1122 Budapest, Városmajor u. 21. Tel. +36-1-2025651, e-mail: btc @ tavcso.hu) a 151-2003-IX-22 Kormányrendelet értelmében a vásárlás napjától számított 1 évig terjedő jótállást biztosít. A jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti. A Castell Nova Kft. az egy éves kötelező jótálláson túl önként vállal kiterjesztett szerződéses jótállást egyes termékekre, ezt a jótállási jegyen külön feltüntetjük.

A kiterjesztett szerződéses jótállás korlátozásai

Az önként vállalt szerződéses jótállás kizárólag a rendeltetésszerű használat mellett bekövetkező meghibásodások térítésmentes elhárítására vonatkozik. Nem érvényesíthető cserére vagy vételár visszatérítésére vonatkozó igény. A kiterjesztett jótállás nem vonatkozik a gumi burkolati elemekre, amelyekre a jótállás egy év. A távcsövek kiterjesztett szerződéses jótállása kizárólag az optikai szerkezetre vonatkozik. Nem vonatkozik e termékek elektronikai alkotórészeire és a külső kozmetikai alkatrészekre, például a gumi szemkagylókra, szemkagylók forgatható-csúsztatható távtartó szerkezetére, amelyekre a jótállás egy év.

Fontos tudnivalók a jótállással kapcsolatban

A 151/2003 (IX.22) Kormányrendelet 4. § (1) bekezdése alapján: A vásárló jótállási igényét a jótállási jeggyel érvényesítheti, ezért azt gondosan őrizze meg. Kérjük, követelje meg az eladótól a jótállási jegy pontos kitöltését! Elveszett jótállási jegyet nem tudunk pótolni. A jótállási jegyen történt bármilyen javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése, a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után. A jótállás kezdete a vásárlás napja, amit a jótállási jegyen fel kell tüntetni. A termék kijavítása esetén a jótállás határideje a hiba közlésének napjától a kijavításig eltelt idővel meghosszabbodik.

A jótállás keretében az eladó arra vállal kötelezettséget, hogy a jogszabályban vagy az általa meghatározott idő alatt a termék hibátlanul fog működni. Csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítani tudja, hogy a Megrendelő rendellenesen használta a terméket, illetve a termék valamilyen külső behatás következtében romlott el. A kötelező jótállás alá nem eső termékek esetén a Szállító a gyártó által esetlegesen vállalt időtartamra és feltételek mellett vállal jótállást. A jótállási idő alatt felmerült, jótállás  körébe tartozó hibákat a Szállítónak költségmentesen ki kell javítani, kicserélni vagy újólag szolgáltatnia. Amennyiben ilyen hibák a Megrendelő tudomására jutnak, Megrendelő haladéktalanul köteles a Szállítót írásban értesíteni jótállási igényeiről. A jótállás érvényesítéséhez a Megrendelő köteles bemutatni a Szállítótól kapott nyugtát, számlát vagy jótállási jegyet. Jótállási igény esetén a Megrendelő elsődlegesen kijavítást követelhet. A hiba a felfedezésétől számított 1 hónapon belül jelzett kifogás esetén tekinthető jótállási időben közöltnek. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felel. Akciós feltételekkel megrendelt termékek esetén a Megrendelő az eredeti feltételek (akciós csökkentett ár) figyelembevételével jogosult a termék jótállását kérni.

Jótállási felelősségünk kizárása

A jótállási felelősségünk nem áll fenn, ha a hiba bizonyíthatóan nem rendeltetésszerű használat, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár, vagy egyéb, a vásárlás után keletkezett okból következett be. A nem rendeltetésszerű használat elkerülése céljából a termékhez használati útmutatót mellékelünk és kérjük, hogy az abban foglaltakat saját érdekében tartsa be, mert az attól eltérő használat, kezelés miatt bekövetkezett hiba esetén a készülékért jótállást nem vállalunk. A rendszeres karbantartási munkák elvégzése a vásárló feladata. Az ezek elmulasztásából esetleg bekövetkező hiba javítási költségei a vásárlót terhelik. A jótállási időn belül bekövetkezett meghibásodásokat kizárólag a hivatalos márkaszervíz javíthatja meg. Idegen beavatkozás kizárja a garanciális kötelezettségünket. A jótállási felelősségünk kizárt, amennyiben a felhasználó nem eredeti tartozékokat vagy kiegészítő alkatrészeket használt, ill. ha a készülék gyári számát eltávolították vagy megrongálták.

Nem tartoznak a jótállás körébe a természetesen, üzemszerűen elhasználódó, kopó alkatrészek és tartozékok, például hordszíj, hordtáska, védősapkák, szemkagylók, elemek, akkumulátorok, valamint a burkolat rendeltetésszerű használat mellett kialakuló kopása, karcolódása. A Szállító nem tartozik jótállással a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, alkalmatlan használatból, illetve a meghatározottól eltérő mechanikai, vegyi vagy villamos behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

A termék cseréje
Ha a termék az átvételtől számított 3 napon belül meghibásodott, a Megrendelő kívánságára azt azonos típusú új termékre kell kicserélni. Ha cserére nincs lehetőség, a Megrendelő választása szerint a termék visszaszolgáltatásával egyidejűleg a vételárat vissza kell fizetni, vagy a vételárkülönbözet elszámolása mellett más típusú terméket kell részére kiadni. Ezt a fogyasztó dönti el.
A 3 napos cseregarancia nem a termék azonnali cseréjét jelenti, hanem a termék javítás nélküli cseréjét. Egyes esetekben nem dönthető el azonnal egyértelműen, hogy a termék valóban hibás, vagy sem. Ezekben az esetekben a cseréhez a szakszerviz szakvéleményére van szükség, így jegyzőkönyv ellenében a termék átvételre kerül. Amennyiben a készülék valóban hibás, abban az esetben nem megjavításra kerül, hanem egy új készüléket biztosítunk helyette. A három napos cseregarancia esetén a terméket mindig a Megrendelő feladata visszajuttatni a Szállítónak. A Szállító ilyen esetben (sem) vesz át utánvéttel vagy portóval megterhelt küldeményeket. Amennyiben a kézhezvétel utáni műszaki szemlén bebizonyosodik a termék hibás volta, a Szállító banki átutalás útján utólag megtéríti a Megrendelő számlával igazolt szállítási költségét. A csereként kiküldött új példány szállítási költsége a Szállítót terheli.
Ha a hiba 72 órán túl jelentkezik: Személyesen vagy postai úton juttassa el a terméket üzletünkbe, vagy az általunk kijelölt szakszervízbe. Más szervizhez ne forduljunk, mert tevékenysége idegen beavatkozásnak minősül és a jótállás megszűnését eredményezheti. 72 órán túli meghibásodás esetén csak javítási kötelezettség áll fenn.

13. Elállási/Felmondási tájékoztató (részletes szabályozás a 45/2014. (II. 26.) Korm.rendeletben) A fogyasztónak minősülő vásárló 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Az elállási/felmondási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. A vásárló az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az elállás joga a postán, futárszolgálattól, illetve internetes rendelés esetén személyesen átvett termék esetén gyakorolható. Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: 1122 Budapest, Városmajor u. 21. Tel. 1-2025651, e-mail: btc@tavcso.hu. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. A határidő betartásának igazolása a vevőt terheli.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)  A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; más visszatérítési mód alkalmazásából Önt többletköltség terhelheti. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte. Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. Dolog adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az összeget, amíg a fogyasztó a dolgot vissza nem szolgáltatta. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Az elállással érintett terméket utánvétellel nem küldheti vissza. Elállás esetén cégünk követelheti a fogyasztótól az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését. Ezeken kívül a vásárlót az elállás kapcsán semmilyen más költség nem terheli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Az Ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát olyan termék értékesítése esetében, amely az Ügyfél személyéhez kötött, illetve amelyet az Ügyfél utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza. A fentiek kizárólag a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő vásárlóink (fogyasztó) tekintetében érvényesülnek.

14. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

A). Kellékszavatosság

Ön a Castell Nova Kft. (1122 Budapest, Városmajor u. 21. Tel. 1-2025651, e-mail: btc@tavcso.hu.) hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján? Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Castell Nova Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

B. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az A. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak? A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

------------------------------------------------------------------ooo----------------------------------------------------------------

MINTA
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Castell Nova Kft., 1122 Budapest, Városmajor u. 21.

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására

irányuló szerződés tekintetében:.............................................(számla sorszáma), ezen belül az alábbi termékek tekintetében: ...................................

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:.................................

A fogyasztó(k) neve:.....................................

A fogyasztó(k) címe: ....................................

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)..........................

Kelt: ..................................

------------------------------------------------------------------ooo----------------------------------------------------------------

15. Természetesen a legjobb tudásunk szerint szolgáljuk ki vevőinket és maximálisan törekszünk arra, hogy a vitás kérdéseket rugalmasan meg tudjuk oldani! Egyéb kérdések esetén felhívjuk a figyelmet a következő jogszabályokra:  151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról, valamint 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről.

16. Felek a szerződésből származó jogvitáikat megkísérlik békés úton rendezni. Amennyiben ez nem vezetne eredményre, úgy kikötik a Pesti Központi Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességét. Amennyiben a per a pertárgy értékére tekintettel a Fővárosi Bíróság hatásköre alá esne, úgy ez a bíróság az illetékes.

17. Jelen ÁSZF alapján létrejövő szerződés a felek között írásbeli szerződésnek tekintendő, amelyet a Szállító nem iktat és utóbb nem teszhozzáférhetővé (2001. évi CVIII. tv. 5.§). A szerződés, valamint jelen általános szerződési feltételek által nem rendezett kérdések tekintetében a Polgári Törvénykönyv, valamint az egyéb hatályos magyar jogszabályok rendelkezései az irányadók.

18. Szállító kötelezettséget vállal arra, hogy a Megrendelő adatait az adatvédelemre vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően kezeli. A Megrendelő adatait a Szállító nem jogosult harmadik személy részére továbbítani, kivéve amennyiben erre a jogszabály felhatalmazza, ill. a Megrendelő ehhez hozzájárul. A Megrendelő jelen ÁSZF tudomásul vételével kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy a Szállító a Megrendelő nem teljesítése esetén a Megrendelő adatait a követelés behajtása ill. értékesítése céljából harmadik személy részére továbbítsa.

19. Amennyiben a Megrendelő a szerződéssel, ill. annak teljesítésével kapcsolatban panaszt vagy észrevételt kíván tenni, azt a Szállító székhelyén az alábbi elérhetőségeken teheti meg:

Castell Nova Kft.

1122 Budapest, Városmajor u. 21.

Hétköznap 10-18 óra között, szombaton 9-13 óra között

Tel. 06-1-202-5651

Amennyiben Ön mégis a hatósági panasz tétel jogával él, ezt a következő címeken teheti meg:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

1088 Budapest, József krt. 6. Tel: 459-4800

Fax: +36 1 210 4677

Honlap: www.nfh.hu

Célunk hogy vevőink teljes megelégedettséggel használják a nálunk megvásárolt termékeket, és mindent megteszünk hogy a vitás kérdéseket a kölcsönös megelégedettséggel tudjuk lezárni. Hogy Önök is tisztában legyenek jogaikkal, kérjük részletesen tanulmányozzák a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól.

 


Ön a Castell Nova Kft. - Budapesti Távcsõ Centrum oldalait látja. Elérhetõségünk: 1122 Budapest, Városmajor u. 21, Tel. 1/202-5651, 20/484-9300, fax: 99/332-548. Nyitva tartás: hétfõtõl péntekig 10-18h, szombat 9-13 óra között. e-mail info@tavcso.hu (iroda), btc@tavcso.hu (üzlet) vagy castell.nova@chello.hu. Kérem, észrevételeivel tiszteljen meg minket. az oldalt készítette Szabó Áron