Kosár
kosár tartalma: 0 Ft értékben 0 termék
Budapesti Távcső Centrum

<-- 46 47 48 49 50 -->

--> NGC869_NGC884
Készítette: dr.Horváth Zsolt
Műszer: 130/650 Newton, Baader komakorrektor
Kamera: Canon EOS 650D
Vezetés: QHY5L-II , 53 mm-es mini vezetőtávcső
Mechanika: HEQ5
Feltöltés dátuma: 2017.10.18. 22:44
Készítés dátuma: 2017. október 16.
Hely: Daruszenmiklós
Ezpozíciós adatok: 40 x 300sec ISO érték: 800
Légkör: Átlátszóság: 8/10 Nyugodtság: 9/10 Hőmérséklet: 16°C
Képfeldolgozás: Pixinsight
Megjegyzés: A halmazok, a nyílthalmazok talán azért tetszenek,mert fotón is a "természetességet" adják vissza, véletlen sem lehet vele túlzásokba esni. A wb Pixinsight Photometria Color Calibrationnal lett beállítva, ez egy újítása a programnak, de nagyon hasznos. De kérdezhetnénk hol a kék? Utánaolvasva itt yellow és white giant csillagok vannak, és a program is így húzta be a színeket, ezért ilyen. Ami nagyon tetszik, a halmaz körüli sötét ködök, ahol tulajdonképpen a porköd nem takar és "kilátunk".

<-- 46 47 48 49 50 -->


22 hozzászólás:

HZsolt (2017.10.24. 21:20):
Köszi Iván,következő képnél figyelek majd ezekre.
ÉderIván (2017.10.24. 09:51):
Látványos kép lett, szépen kihoztad a sziporkázását a halmaznak, ez pedig nem könnyű. A színekkel kapcsolatban vannak fenntartásaim, de nem mélyedtem el a PI-ben és az új kalibrációs metódusát sem ismerem, úgyhogy inkább nem szólok bele. A háttérben levő ködöket szépen kihoztad, bár gyanús, hogy itt van egy kis "véletlen turpisság", vagy flat hiba. Ami gyanús, hogy a kép középső területén, a NY környékén sötétebb a háttér, mint a perem felé. Ez nem biztos, hogy a valóságot tükrözi. Nagyobb látómezejű, referencia értékű fotóknál érdemes lenne azért erre ráellenőrizni, most én sem tudom megmondani mi a valóság.
HZsolt (2017.10.22. 22:31):
Köszi,igazából gyanítottam,hogy hiába "csak" egy halmaz,kéne rá többet lőni,ezt is megtanultam.Köszi Zoli
bzpc (2017.10.22. 22:12):
Jó kompozíció, klassz látómező. Szépek a csillagok ami itt a lényeg, egy picit hagy sötétebbre a hátteret, had ragyogjanak a kis gyémántok. A por megmutatásához több expo kell és akkor is a sötét háttérből tudod előcsalni a halvány port. :)
PeterF (2017.10.21. 21:55):
Egyáltalán nem vagyok pesszimista :) A szó amit keresel, az a rosszhiszemű, az meg a tapasztalataim miatt van, de ez nem is fontos. A képeden nem fehérek a csillagok, hanem sárgák. Ott fehérek csak, ahol be vannak égve, de az normális, ott minden csillag fehér. De a halójuk, ami egyébként a színérzetüket adja a képen, már nem fehér. Pipettázd ki.
HZsolt (2017.10.20. 22:39):
A Te képed valoban kékebb,enyém sajnos csak ilyen.
HZsolt (2017.10.20. 22:37):
Csak tudnám miért v ilyen pesszimists.Tök normálisan irtsm,minden dac nélkül.Én is komolyan mondom.A képem bizonyára nem jó.Ezt sem dacból írom.Ugyanakkor épp neked írtam,hogy én nem fogom a képeimen egyik csatornát sem külön húzni,vagy mondegy hogy nevezzük,én csak olyat teyzek,ami az egész képez érinti Erre írtam,hogy biztos vmit elrontottam,de csak azért,hogy több legyen a kék nem "festek" bele.A nyersek is ilyenek,igymarad.A képemen a fehér az fehér,ezt a sérga dolgot nem értem...
PeterF (2017.10.20. 22:15):
Zsolt, én komolyan nem kotekedésbol mondtam ezt a kék dolgot. Dacoskodhatsz, mondhatod, hogy csinaljunk jobbat, meg neked így tetszik, de ezek a csillagaid nem fehérek lettek, hanem sargasak. Ha adnal hozza kéket akkor lennének fehérek. Ja egyébként az én képemet pont meg is nézheted, pont ennyi nyersböl készult.
HZsolt (2017.10.20. 20:35) (szerkesztve):
Tökéletesen egyetértek,mert eddig is így tettem.Köszönöm
VargaJános (2017.10.20. 20:24):
Én az alkotói szabadságra szavazok, és ha van is észrevételünk, nem jelenti azt, hogy azt feltétlenül figyelembe kellene venni. Szép ez a halmaz így, a tabletemen nézve pedig már nem is tűnik annyira színben szegénynek a háttér. Elsősorban a magad ízlésvilágának felelj meg, és csak ha összevág egy meglátás a Tieddel, akkor érdemes hallgatni rá.
HZsolt (2017.10.20. 19:53):
János lehet igazad van és még szaturálnom kellett volna,de ahogy írtam bevezetöben ezt direkt nem tettem...feltltelezem,ha megtettem volna a tulszaturált jelzőt kapta volna,de nem ezért ilyen,hanem mert ennyi expo ezt engedte és a különböző végképekböl ez tetszett,de köszönöm az észrevételt.Ha sztetek fekete-fehér akkor az.Szívesen megnézem a ti képeteket erröl ennyi exp_val,ahogy már írtam is.
HZsolt (2017.10.20. 19:48):
Péter a lényeg az,hogy fotometria alapján megkeresi mit lőttél,anélkül,hogy különösebben megadod neki,aztán katalogusból csillagszinek alapján beallitja wb-t.Ezt most nagyon leegyszerüsitve rtam,a lényege ez.Mivel ez a valós wb külön nem tolok bele kéket....Laci is leirta lejebb itt nincs kék csillag...ha megnézitek más képeit a háttér van kékebbre huzva és ezért van kékre hajazó csillag...a látomezöben fehér és sárga oriások vannak...
Rafeee (2017.10.20. 10:01):
Ahhoz képest, hogy a legkorrektebb beállítás és a legközelebb áll a valósághoz, ahhoz képest szinte teljesen hiányzik a kék. :-( Egy kevés kékkel jobb lenne. Plusz amit előzőleg írtam - élénkség és kontraszt. Tuti hogy van a Pixinsight programodban ilyen beállítás, azokkal próbáld. Használd úgy, hogy ne túrja el a képet.

Sajnos nem tudok segíteni mert megfenyegettél és letíltottál. c: Itt azért megpróbáltam észrevételt adni, hátha nem támadásnak veszitek.
VargaJános (2017.10.20. 08:33):
Sziporkázik rendesen a halmaz, vettem én is egy ilyen csövet és nagyon tetszik! Péternek igazat kell adnom, a háttér már közel áll a fekete-fehérhez, hiányzik még szín.
PeterF (2017.10.20. 07:55):
Én nem ismerem ezt a processt, és érdekelne a működési elve. Amúgy ebből a képből borzasztóan hiányzik a kék. Adjál hozzá és látni fogod, mennyivel jobban néz ki tőle.
HZsolt (2017.10.19. 22:20):
Köszönöm Attila,igyekszem,bár nem kell túloznod,magamnak nagxon tetszik a kép,de tisztában vagyok azzal,hogy átlagos...A kisfiam most múlt egy éves és örömmel mutogat rá,nekem ez a lényeg...:)
HZsolt (2017.10.19. 22:06):
Szerintem nem tűntek el a porködök.A PCC alapból túlzást fejtsd ki kérlek bővebben,mert nem értrm.Ismered ennek a processnek a működési elvét?Az általam ismert eddigi wb állítás közül a legkorrektebb és legközelebb áll a valósághoz,hisz azon alapszik,de nem untatlak,hiszen ismered gondolom,ha véleményt irsz róla...a kontrasztot tekintve jogos szerintem is,de sajnos a tudásom még nem elég ahhoz,hogy a porköd eltűnése nélkül kontrasztot növeljek.Szívesen fogadom erre vonatkozóan a tanácsod,esetleg e tárgyú képeddel illusztrálva.
Rafeee (2017.10.19. 19:06):
A Pixinsight Photometria Color Calibration már alapból egy túlzásnak tűnik, de amúgy tényleg lehetne élénkebb és kontraszt úgy, hogy ne tűnjenek el ezek a porködök. :)
holgyea (2017.10.19. 16:49):
Mi meg vesszük a nagyobbnál nagyobb távcsöveket, és kiderül, a kicsi is épp olyan jó, ha megfelelő kézbe kerül :) szép, tiszta, korrekt :)
HZsolt (2017.10.19. 14:58):
Köszönöm Laci, megfogadom a tanácsod!
ptes (2017.10.19. 10:01):
Tehát az a sötét sáv, az egy hiány a háttér porködjeiben? Érdekes, egyedi ilyen szempontból.

Csillagok színeivel tényleg nincs probléma, valóban nincsenek már kék óriások benne, elvándoroltak a fősorozatról. Viszont attól még lehetne élénkebb, merném még picit kontrasztosítani!

FrL
Baxika (2017.10.18. 23:28):
Nagyon tetszik jók a szinek,pont annyivan benne amennyi kell!!! Gratulálok

Ön a Castell Nova Kft. - Budapesti Távcsõ Centrum oldalait látja. Elérhetõségünk: 1122 Budapest, Városmajor u. 21, Tel. 1/202-5651, 20/484-9300, fax: 99/332-548. Nyitva tartás: hétfõtõl péntekig 10-18h, szombat 9-13 óra között. e-mail info@tavcso.hu (iroda), btc@tavcso.hu (üzlet) vagy castell.nova@chello.hu. Kérem, észrevételeivel tiszteljen meg minket. az oldalt készítette Szabó Áron